Inloggen bankrekening

Bureau Alert

Laatste Nieuws


Gewijzigde bereikbaarheid vanaf juli

Gewijzigde bereikbaarheid vanaf 1 juli 2024 Met ingang van 1 juli 2024 is onze bereikbaarheid gewijzigd. Beschermingsbewind Twente is van maandag tot ...


> Lees verder
Beschermingsbewind Twente en Bureau Alert

Wie zijn wij?

Bij Beschermingsbewind Twente B.V. te Almelo (BBT) is sinds januari 2017 een nieuwe afdeling geopend: Bureau Alert.

Bureau Alert is dus onderdeel van Beschermingsbewind Twente B.V. maar heeft een aparte administratie, collega’s en werkwijze. Bij Bureau Alert wordt curatele, beschermingsbewind en mentorschap uitgevoerd.

Wilt u zichzelf of iemand anders aanmeldingen voor de diensten van Bureau Alert?  Mail gerust naar vraag@bureau-alert.info  of neem telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 0546-241155.



Bureau Alert is een gecertificeerd lid van de branchevereniging Horus.

TEAM BUREAU ALERT

Marly Wennink

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

m.wennink@bureau-alert.info
Tel: 0546-241087
Werkdagen: maandag t/m donderdag

“Betrokkenheid en persoonlijk contact” 

Sinds 2013 werk ik als beschermingsbewindvoerder en curator, voorheen bij een ander kantoor in Almelo en sinds 2017 bij Bureau Alert. Sinds mijn komst bij Bureau Alert heb ik mijn werkzaamheden uitgebreid en ben ik tevens als mentor aan de slag gegaan, iets wat ik met veel plezier doe.

Bureau Alert is een kleinschalig kantoor waar betrokkenheid en persoonlijke aandacht voor de cliënt een belangrijke rol spelen. Deze aanpak past goed bij mij en daar zet ik mij graag voor in.

Karin de Wolf

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

k.dewolf@bureau-alert.info
Tel: 0546-241086
Werkdagen: maandag t/m vrijdag

“Persoonlijke benadering en gedreven samenwerking”

Ik werk alweer enkele jaren met erg veel plezier bij Bureau Alert, nadat ik 18 jaar in de zorg werkzaam was. Het is een erg leuke baan, waarin ik mijn ervaringen vanuit de zorg mooi kan combineren met leuke administratieve werkzaamheden. Bureau Alert staat voor persoonlijke benadering en aanpak. Juist dat vind ik erg belangrijk in het samenwerken met mensen. Met elkaar moeten we de klus klaren en met mijn enthousiaste en gedreven collega’s werken we graag voor onze cliënten.

Elise Handlogten-Hofmeijer

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

e.hofmeijer@bureau-alert.info
Tel: 0546-241097
Werkdagen: maandag, dinsdagmiddag, woensdag en donderdagmiddag

“Begeleiden en sturen om de juiste beslissingen te nemen” 

Al voordat ik aan mijn studie Sociaal Juridische Dienstverlening begon, lag mijn interesse op het gebied van financiële hulp- /dienstverlening. Sinds september 2013 werk ik bij Beschermingsbewind Twente en in de zomer van 2015 ben ik afgestudeerd aan Saxion Hogeschool te Deventer.
Inmiddels ben ik beschermingsbewindvoerder, mentor en curator. Samen met mijn cliënten wil ik graag mijn uiterste best doen om hun financiële, maar ook zeker hun persoonlijke leven weer op de rails te krijgen. Het begeleiden en/of sturen in het nemen van de juiste beslissingen zie ik als een uitdaging. Dat gaat zowel om financiële zaken als over zorg en begeleiding. En dat is bij iedereen anders. Die persoonlijke aanpak is mijn passie. Iedere cliënt heeft andere wensen en behoeften en hierover ga ik graag samen in gesprek.

Sanne Spel

Locatiemanager Bureau Alert, curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

s.spel@bureau-alert.info
Tel: 0546-241095
Werkdagen: maandag, dinsdagochtend, woensdag en donderdag

“Goed contact met de cliënt essentieel” 

Voor ik bij Bureau Alert aan de slag mocht gaan werkte ik ruim tien jaar in de hulpverlening. Hier leerde ik hoe belangrijk het is om goed contact met cliënten te krijgen en houden.

Elk mens en elke situatie is uniek. Ik vind het belangrijk om goed te luisteren en om duidelijk te zijn. Voor mij geldt ‘afspraak is afspraak!’, met respect en oog voor mijn cliënten. Dat is waarom ik mij bij Bureau Alert op mijn plek voel. Ik werk in een fijn team waarbinnen ik mijn draai helemaal heb gevonden.

Kim Voorhuis

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

k.voorhuis@bureau-alert.info
Tel: 0546-241096
Werkdagen: maandag, dinsdag en donderdag

''Een stabiele factor''

Van jongs af aan heb ik veel interesse gehad in de financiële hulpverlening. In 2016 (het derde jaar) van mijn opleiding aan het Saxion in Enschede heb ik daarom stage gelopen als bewindvoerder. Dit smaakte naar meer en in hetzelfde jaar ben ik als financieel hulpverlener aan het werk gegaan. In 2018 heb ik mijn diploma Social Worker ontvangen en sinds februari ben ik als bewindvoerder, mentor en curator aan het werk bij Bureau Alert. Samen proberen we de cliënten zo goed mogelijk te begeleiden en ondersteunen.

Voor mijn cliënten wil ik de stabiele factor zijn waar zij op terug kunnen vallen. Ik kijk samen met de cliënt naar mogelijkheden en eventuele hulp die de cliënt daarbij nodig heeft. Eigen regie staat bij mij hoog in het vaandel.

Manon Polderman

Beschermingsbewindvoerder

m.polderman@bureau-alert.info
Tel: 0546-241126
Werkdagen: dinsdag, woensdagochtend, donderdag en vrijdagochtend

“Persoonlijk contact is de basis voor een goede samenwerking”

Ruim zes jaar ben ik werkzaam in de financiële hulp-/dienstverlening. Bij een ander bewindvoerderskantoor ben ik begonnen als stagiaire en na mijn stage aan het werk gegaan als assistent bewindvoerder. Na vier jaar ervaring opgedaan te hebben als assistent bewindvoerder ben ik twee jaar geleden doorgegroeid naar de functie van beschermingsbewindvoerder.

Ik heb de Hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening in deeltijdvorm gedaan. In juni 2020 heb ik mijn diploma behaald.

De afwisseling van het werk en het maatwerk in elk dossier brengt voor mij de uitdaging. Het persoonlijke contact met cliënten vind ik erg belangrijk. Dit is voor mij de basis voor een goede samenwerking. De persoonlijke aanpak van Bureau Alert spreekt mij dan ook zeer aan en past erg goed bij mij.

Natasja de Jonge

Mentor en assistent-bewindvoerder

n.dejonge@bureau-alert.info
Tel: 0546-241127
Werkdagen: maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag

“Goed luisteren naar de cliënt”

Met goed luisteren kom je een heel eind.

Voordat ik bij Bureau Alert aan de slag ben gegaan heb ik bijna 30 jaar in de zorg gewerkt. Binnen verpleeghuizen, thuiszorg, hospice, verzorgingshuizen en de gehandicaptenzorg. Ik heb met veel verschillende mensen gewerkt. Maar overal blijft de basis hetzelfde. Luister goed naar de cliënt en zoek samen naar de zorg die het beste past. Dit is voor iedereen verschillend. Nu ben ik ook assistent bewindvoerder geworden en dit is een leuke aanvulling op alle taken die ik al had. Ik ben iemand die zegt wat zij doet en doet wat zij zegt. Ik ben van nature optimistisch en open en hoop dat ik met veel cliënten de juiste oplossing kan vinden.


Joy Dijkstra

Mentor, junior bewindvoerder en curator

j.dijkstra@bureau-alert.info
Tel: 0546-241147
Werkdagen: dinsdag t/m vrijdag

“Kijken naar mogelijkheden”

Voordat ik bij Bureau Alert kwam te werken heb ik met verschillende doelgroepen in de zorg mogen werken. Hieruit leerde ik de waarde van het steentje kunnen bijdragen aan cliënten. Tijdens deze werkzaamheden kwam naar voren hoe veel regelzaken er spelen in het leven van cliënten en dit trok mijn interesse. Vanuit mijn rol binnen Bureau Alert kan ik hier wat in betekenen voor de ander.

Bureau Alert biedt een stabiele factor voor cliënten. Persoonlijke aanpak en kijken naar mogelijkheden is voor mij belangrijk, dit is de basis voor een goede samenwerking.

Marleen van de Pol - Dijk

Mentor, junior bewindvoerder en curator

m.vandepol@bureau-alert.info
Tel: 0546-241149
Werkdagen: maandag t/m donderdag

“Doen wat je zegt en zeggen wat je doet” 

Goed luisteren, niets beloven wat ik niet waar kan maken, wederzijds respect en eerlijk zijn. Dat zijn wel de kernwoorden die mij omschrijven. Na het behalen van de Opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening ben ik gaan werken in de gehandicaptenzorg. Ik heb inmiddels ruim 20 jaar als begeleider en agogisch medewerker bij verschillende zorginstellingen gewerkt, in de gehandicaptenzorg, forensische zorg en GGZ. Hier heb ik vooral geleerd dat je het samen moet doen.

Ik heb in oktober 2022 de overstap gemaakt naar Bureau Alert om als mentor aan het werk te gaan. Ik vind het bijzonder om samen te werken met de verschillende disciplines. Samen met de cliënt kijken naar de mogelijkheden, wat kan er wel en hoe zorgen we voor een zo goed mogelijke kwaliteit van leven binnen de mogelijkheden die er wel zijn. De eigen regie die een cliënt daar zelf in kan hebben staat voorop. Goed luisteren naar wat de wensen van de cliënt zijn en samen kijken naar de mogelijkheden zijn erg belangrijk.

Danique Veenstra

Medewerker backoffice

d.veenstra@bureau-alert.info
Tel: 0546-241155
Werkdagen: dinsdag (even weken), woensdag, donderdag en vrijdag


Sinds april 2023 ben ik begonnen met het werken in de financiële dienstverlening. Tijdens mijn opleiding juridisch administratief dienstverlening heb ik ontdekt dat hier mijn interesse ligt.
Voordat ik bij Bureau-Alert aan de slag ging ben ik eerst stagiaire geweest bij de Rechtbank. In oktober 2023 begin ik ook met een nieuwe opleiding: HBO Rechten in deeltijdvorm.

Ik vind het erg belangrijk om mensen te behandelen zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden. Ik werk graag voor het welzijn van mensen en help graag bij het realiseren van een stabiele situatie. Bureau Alert neemt de cliënt serieus in hun vragen en wensen en zorgen voor een goede begeleiding.

Onze kernwaarden
• Behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden
• De cliënt ontzorgen door hoogwaardige dienstverlening
• Doen wat je zegt en hebt afgesproken
• Aanspreekbaar zijn op keuzes en gedrag


Neem contact op met: