Inloggen bankrekening

Bureau Alert

Laatste Nieuws


Week van het lezen en schrijven

Deze week is het de week van het lezen en schrijven. Zo’n 2,5 miljoen volwassenen hebben moeite met lezen, schrijven en/of rekenen. Vaak missen zij o...


> Lees verder
Beschermingsbewind Twente & Bureau Alert

Wie zijn wij?

Bij Beschermingsbewind Twente B.V. te Almelo (BBT) is sinds januari 2017 een nieuwe afdeling geopend: Bureau Alert.

Bureau Alert is dus onderdeel van Beschermingsbewind Twente B.V. maar heeft een aparte administratie, collega’s en werkwijze. Bij Bureau Alert wordt curatele, beschermingsbewind en mentorschap uitgevoerd.

Wilt u zichzelf of iemand anders aanmeldingen voor de diensten van Bureau Alert?  Mail gerust naar vraag@bureau-alert.info  of neem telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 0546-241155.



Bureau Alert is een gecertificeerd lid van de branchevereniging Horus.

TEAM BUREAU ALERT

Marly Wennink

Locatiemanager, curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

m.wennink@bureau-alert.info
Werkdagen: maandag t/m vrijdag

“Betrokkenheid en persoonlijk contact” 

Sinds 2013 werk ik als beschermingsbewindvoerder en curator, voorheen bij een ander kantoor in Almelo en sinds 2017 bij Bureau Alert. Sinds mijn komst bij Bureau Alert heb ik mijn werkzaamheden uitgebreid en ben ik tevens als mentor aan de slag gegaan, iets wat ik met veel plezier doe.

Bureau Alert is een kleinschalig kantoor waar betrokkenheid en persoonlijke aandacht voor de cliënt een belangrijke rol spelen. Deze aanpak past goed bij mij en daar zet ik mij graag voor in.

Karin de Wolf

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

k.dewolf@bureau-alert.info
Werkdagen: maandag t/m vrijdag

“Persoonlijke benadering en gedreven samenwerking”

Ik werk alweer enkele jaren met erg veel plezier bij Bureau Alert, nadat ik 18 jaar in de zorg werkzaam was. Het is een erg leuke baan, waarin ik mijn ervaringen vanuit de zorg mooi kan combineren met leuke administratieve werkzaamheden. Bureau Alert staat voor persoonlijke benadering en aanpak. Juist dat vind ik erg belangrijk in het samenwerken met mensen. Met elkaar moeten we de klus klaren en met mijn enthousiaste en gedreven collega’s werken we graag voor onze cliënten.

Elise Handlogten-Hofmeijer

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

e.hofmeijer@bureau-alert.info
Werkdagen: maandag, dinsdagochtend, woensdag en donderdag

“Begeleiden en sturen om de juiste beslissingen te nemen”

Al voordat ik aan mijn studie Sociaal Juridische Dienstverlening begon, lag mijn interesse op het gebied van financiële hulp- /dienstverlening. Sinds september 2013 werk ik bij Beschermingsbewind Twente en in de zomer van 2015 ben ik afgestudeerd aan Saxion Hogeschool te Deventer.
Inmiddels ben ik beschermingsbewindvoerder, mentor en curator. Samen met mijn cliënten wil ik graag mijn uiterste best doen om hun financiële, maar ook zeker hun persoonlijke leven weer op de rails te krijgen. Het begeleiden en/of sturen in het nemen van de juiste beslissingen zie ik als een uitdaging. Dat gaat zowel om financiële zaken als over zorg en begeleiding. En dat is bij iedereen anders. Die persoonlijke aanpak is mijn passie. Iedere cliënt heeft andere wensen en behoeften en hierover ga ik graag samen in gesprek.

Sanne Spel

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

s.spel@bureau-alert.info
Werkdagen: maandagochtend, dinsdag, woensdag en donderdag

“Goed contact met de cliënt essentieel” 

Voor ik bij Bureau Alert aan de slag mocht gaan werkte ik ruim tien jaar in de hulpverlening. Hier leerde ik hoe belangrijk het is om goed contact met cliënten te krijgen en houden.

Elk mens en elke situatie is uniek. Ik vind het belangrijk om goed te luisteren en om duidelijk te zijn. Voor mij geldt ‘afspraak is afspraak!’, met respect en oog voor mijn cliënten. Dat is waarom ik mij bij Bureau Alert op mijn plek voel. Ik werk in een fijn team waarbinnen ik mijn draai helemaal heb gevonden.

Kim Voorhuis

Curator, beschermingsbewindvoerder en mentor

k.voorhuis@bureau-alert.info
Werkdagen: maandag t/m vrijdag

''Een stabiele factor''

Van jongs af aan heb ik veel interesse gehad in de financiële hulpverlening. In 2016 (het derde jaar) van mijn opleiding aan het Saxion in Enschede heb ik daarom stage gelopen als bewindvoerder. Dit smaakte naar meer en in hetzelfde jaar ben ik als financieel hulpverlener aan het werk gegaan. In 2018 heb ik mijn diploma Social Worker ontvangen en sinds februari ben ik als bewindvoerder, mentor en curator aan het werk bij Bureau Alert. Samen met mijn vier andere collega’s proberen we de cliënten zo goed mogelijk te begeleiden en ondersteunen.

Voor mijn cliënten wil ik de stabiele factor zijn waar zij op terug kunnen vallen. Ik kijk samen met de cliënt naar mogelijkheden en eventuele hulp die de cliënt daarbij nodig heeft. Eigen regie staat bij mij hoog in het vaandel.

Manon Polderman

Beschermingsbewindvoerder

m.polderman@bureau-alert.info
Werkdagen: maandag t/m vrijdag

“Persoonlijk contact is de basis voor een goede samenwerking”

Ruim zes jaar ben ik werkzaam in de financiële hulp-/dienstverlening. Bij een ander bewindvoerderskantoor ben ik begonnen als stagiaire en na mijn stage aan het werk gegaan als assistent bewindvoerder. Na vier jaar ervaring opgedaan te hebben als assistent bewindvoerder ben ik twee jaar geleden doorgegroeid naar de functie van beschermingsbewindvoerder.

Ik heb de Hbo-opleiding Sociaal Juridische Dienstverlening in deeltijdvorm gedaan. In juni 2020 heb ik mijn diploma behaald.

De afwisseling van het werk en het maatwerk in elk dossier brengt voor mij de uitdaging. Het persoonlijke contact met cliënten vind ik erg belangrijk. Dit is voor mij de basis voor een goede samenwerking. De persoonlijke aanpak van Bureau Alert spreekt mij dan ook zeer aan en past erg goed bij mij.

Marlies Koetse-Timmerman

Assistent beschermingsbewindvoerder/mentor/curator

m.koetse@bureau-alert.info
Werkdagen: dinsdag t/m vrijdag

''Er samen zijn voor de cliënten''

In 2019 ben ik afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Medewerker. Voor ik bij Bureau Alert kwam te werken, heb ik een tijd in de gehandicaptenzorg gewerkt. Het contact vond ik hier erg belangrijk; er zijn voor je cliënten, met leuke, maar ook minder leuke dingen. Dit is ook hier het doel en hoe kan dit nou beter dan ook alle administratieve werkzaamheden doen. De combinatie van mijn ervaring in de zorg en het administratieve is voor mij een gouden combinatie. Het werken in een klein team, waar veel persoonlijk contact is, vind ik fijn. Er samen zijn voor de cliënten is waar het om draait.

Onze kernwaarden
• Behandel anderen zoals jezelf behandeld wilt worden
• De cliënt ontzorgen door hoogwaardige dienstverlening
• Doen wat je zegt en hebt afgesproken
• Aanspreekbaar zijn op keuzes en gedrag


Neem contact op met: